Ivaylo Manahilov Ivaylo Manahilov
Бояджия, Сухо строителство, Други

Заглавие: Съвет за спор с кабелен оператор

Създадена на: 16 Авг 2012 23:45

Добър вечер
Ще дам лека история преди да задам въпроса
От 10г. живея със семейството си в с.Томпсън ,като тук сключихме договор с местната кабеларка която за кратко ще наричам (фирма 1) за да не настроя някой или т.н.
Та значи бях доволен от нея - вярно не гледах много канали но съществуващите ми вършеха предостатъчна работа а и хората минаваха на място та си събираха парите което пък за мен беше най - голямата екстра , докато в края на миналата година казаха ,че ги е прекупила друга фирма на кратко ще я наричам (фирма 2)
и аз вече трябваше да ходя да си плащам на "фирма 2" за същото което и "фирма 1" ми предлагаше.След съвет със семейството решихме да не използваме услугите на "фирма 2" и сключихме договор с 3 та фирма за кратко (фирма 3) като използвахме съвсем за кратко услугата на фирма 2 с която нямахме абсолютно никакъв договор с тях и от тяхна страна никой не дойде да подпишем договор и да ни покажат техните изисквания и т.н. ,а така също и от фирма 1 също не ни попитаха дали искаме да станем абонати на фирма 2.След като инсталирахме и подписахме договор с фирма 3 ,член на семейството на който се води договора с фирма 1 отиде и предупреди фирма 2 ,че не желаем да им ползваме услугите ,плати последната вноска и служителката на фирма 2 даже нещо му се озъбила като нито му е казала ,че трябва се пусне писмено предупреждение нито нищо и това е.Преди 1 седмица получихме писмо от представител на фирма 2 с дата над 1месец назад демек още юли месец в което се казва ,че трябва да пуснем писмено предупреждение с 30дневен предизвестителен срок ,че няма да им ползваме услугите.Днес титуляра е отишъл да пусне това предупреждение но от там са му казали ,че трябва да платим всички натрупали се сметки до сега , Та въпроса ми е
1 да им плащам ли изобщо нещо ,при положение ,че нямаме никакъв сключен договор с тях и да пусна това предупреждение или не?
2 да пусна ли жалба и в КЗП (комитета за защита на потребителя) ,да се посъветвам ли и с тях?
3 да ги съдя ли за цялата тази разправия и нерви?
4 просто да им кажа да си гледат работата?
Силвия Балканджийска
Други
Здравейте!
Във Вашата ситуация Вие сте имали възмезден договор с Фирма 1, съгласно който Фирма 1 Ви е предоставяла услуга, а Вие сте заплащали тази услуга. По отношение на плащането Фирма 1 се явява кредитор, а Вие - длъжник.

В следващия момент, Фирма 2 купува Фирма 1. Съгласно терминологията, използвана в правото, това се нарича цесия - стар кредитор прехвърля свое вземане (Вашето задължение) на друг, нов кредитор. Правната уредба можете да намерите в чл. 99 от Закона за задълженията и договорите. Накратко, цесията се извършва между двамата кредитори, като единственото задължение е на Вас да ви бъде съобщено за това, че новият Ви кредитор вече ще е фирма 2. Не е било нужно да сключвате договор с Фирма 2, важал е старият Ви договор с всичките му условия.

Сега идва моментът, в който Вие сте пожелали да се откажете от услугите на Фирма 2 и да сключите нов договор за услугата с Фирма 3. Доколкото е недопустимо от страна на служителката на Фирма 2 при заявление от Ваша страна, че повече не желаете да ползвате предоставяните Ви услуги, да не Ви даде да попълните писменото предизвестие, ако то фигурира като клауза в договора Ви с Фирма 1, няма как да държите отговорна Фирма 2 за Вашето незнание какво пише във Вашия договор. Това е така, защото предизвестието може да бъде написано в свободен текст на лист хартия и да бъде депозирано в офиса на Фирма 2 и тогава служителката няма право да откаже да го приеме. Тя се е държала грубо и безотговорно към работата си, отнасяйки се с недостатъчно внимание към клиент на дружеството, в което работи, но в тази ситуация най-многото, което можете да направите, е да подадете оплакване срещу нейното поведение, за което работодателят може в последствие да реши да наложи дисциплинарно наказание, но това по никакъв начин не е съотносимо към Вашия казус.

На последно място, ще Ви призова да погледнете какво фигурира като информация в договора, който сте сключили с Фирма 1. В днешно време все повече навлиза гъвкавост на услугата, която предоставят операторите - както на кабелна телевизия, така и на интернет. Вариантите са два: 1. Договорът Ви е сключен за определена услуга, за която Вие всеки месец плащате определена месечна такса, която се дължи при всички обстоятелства; 2. Договорът Ви е гъвкав - плащате си телевизията, ако я гледате. Ако заминете някъде за два месеца, например, спирате да плащате. Връщате се, внасяте си таксата, пускат Ви телевизията. Ако Вашият договор попада в първата категория, тогава месечните такси са дължими.

Накратко, да отгооворя на въпросите Ви:
1. Да, нужно е да пуснете предизвестието. Дали трябва да заплатите месечните такси или не зависи от това, което пише в договора Ви, но ще се осмеля да предположа, че таксите са дължими.
2. Жалба в Комисията за защита на потребителите ще отнеме месец, за да бъде разгледана. Вероятността да сте силно неудовлетворен от отговора на КЗП е приблизително 100%.
3. Един съдебен процес като разноски ще Ви струва в пъти повече, отколкото да платите дължимото на Фирма 2. А ако го загубите (което е твърде вероятно), ще трябва да покриете разноските по делото и на другата страна.
4. Ако им кажете просто да си гледат работата, задължението Ви ще продължи да виси, трупайки лихви. Договорът ще продължи да е в сила. До момента, в който Фирма 2 заведе съдебен иск срещу вас, ще се е натрупало голямо задължение, което съдът вероятно ще постанови да платите.

На Ваше място, аз бих пуснала предизвестието в офиса на Фирма 2, бих платила насъбралите се сметки и бих прекратила договора си с кабелния оператор. В така създалата се ситуация, това ще бъде най-малко болезненият за Вас вариант.
Ivaylo Manahilov Ivaylo Manahilov
Бояджия, Сухо строителство, Други
Благодаря за бързия отговор.Утре ще кача договора с фирма1 който е от 2006г. и ще ви помоля отново за някакво разяснение
Ivaylo Manahilov Ivaylo Manahilov
Бояджия, Сухо строителство, Други
Съжалявам за закъснението - бях лекичка командировка.Договора няма смисъл да го качвам - прегледах го днес и единствената разлика е в това ,че трябва да се пусне "поне 15 дневно предизвестие" с което решаваме всички други въпроси.Но така е като не ме слуша останалата част от семейството , и ми говори наизуст или чете м/у редовете.
Пак искам да изкажа благодарности на г-ца,жа Силвия Балканджийска за бързия и компетентен отговор.
Силвия Балканджийска
Други
За мен беше удоволствие да съм Ви от полза! Радвам се, че всико се е изяснило и проблемът Ви ще се реши бързо и без излишни главоболия.
Милена Димитрова
Здравейте. Бих искала и аз да изложа своя проблем с надеждата за съвет от ваша страна как да постъпя. От доста години ползваме услугите на един кабелен оператор - кабелна телевизия. Но от декември миналата година майка ми започва да плаща такси различни от нормалната. Тъй като е на възраст, тя не обръща внимание на това. Едва преди един месец аз разбрах за това и се поинтересувах какво се случва. От офиса на оператора ми казаха, че майка ми е потвърдила по телефона, че иска да включи промоционален пакет цифрова и кабелна телевизия - от декември 2011 г. И от тогава започва да плаща по-висока такса. Всъщност те твърдят, че тя е потвърдила по телефона и още по- учудващо е, че титуляр е баща ми, т.е. потвърдена е заявка по телефона и то не от титуляра. Освен това, приемник за цифрова телевизия не е инсталиран, а те продължават да си ползват кабелна.
Това, което предприех, бе да се свържа с отдел "Жалби" на съответния оператор. Те приеха оплакването ми и казаха, че трябва да получа отговор в рамките на един месец, което не се случи. Поисках от тях да ми предоставят запис на "потвърждението" по телефона ( предполагам, че са длъжни да имат такъв, при положение, че разговорът е равносилен на преподписване на договор). Въпреки това майка ми е убедена, че не е потвърждавала и не се е съгласявала за каквото и да е по телефона. Та запис така и не получих, както и конкретен отговор. Казаха ми, че трябва да се платят последните 3 такси за кабелна телевизия ( които родителите ми в крайна сметка отказаха да платят) и с това се приключва въпроса.
Та въпросът ми е какви мерки мога да взема срещу тях, при положение, че те повече от половин година лъжат нагло за това, че има подписан договор за цифрова телевизия, като същевременно не са дошли да си инсталират необходимите за това устройства и в крайна сметка родителите ми са плащали за услуга, която не получават.
Надявам се да можете да ми помогнете. Благодаря предварително!
Легенда:
- въпрос
- отговор на зададения въпрос